Gerakerja yang dirancang dalam pelan satu-satu kempen berpotensi memberi kesan menyeluruh ke atas aspek-aspek asas dalam kempen itu sendiri. Antara aspek asas dalam satu-satu kempen termasuklah, pihak pelaksana kempen, khalayak kempen dan isu yang menjadi dasar pelaksanaan kempen. Isu yang menjadi matlamat kempen adalah aspek paling kritikal untuk ditangani. Oleh sebab itulah, satu-satu isu yang menjadi fokus satu-satu kempen perlu secara bijaksana diketengahkan dengan cara yang mudah difahami agar ia mampu menarik perhatian khalayak agar khalayak dapat dilibatkan secara langsung sebagai peserta aktif dalam usaha menyelesaikan isu berkenaan.
Kempen secara teknik meliputi elemen pendedahan. Pewujudan spektrum skop untuk bertindak, dorongan secara berkala atau konsisten untuk membuat keputusan dan usaha mengekalkan momentum untuk mengekalkan keputusan terhadap sesuatu (Syahruddin Hj. Awg. Ahmad, 2010)
Fikirkan..."apakah kempen yang anda pernah lihat/dengar/terlibat?Berpandukan maklumat daripada pemerhatian anda, nilaikan sejauhmanakah kempen dapat membantu satu-satu kumpulan pelaksana dan khalayak sasar kempen merangka jalan penyelesaian satu-satu masalah yang menjadi fokus kempen tersebut"
Kempen secara teknik meliputi elemen pendedahan. Pewujudan spektrum skop untuk bertindak, dorongan secara berkala atau konsisten untuk membuat keputusan dan usaha mengekalkan momentum untuk mengekalkan keputusan terhadap sesuatu (Syahruddin Hj. Awg. Ahmad, 2010)
Fikirkan..."apakah kempen yang anda pernah lihat/dengar/terlibat?Berpandukan maklumat daripada pemerhatian anda, nilaikan sejauhmanakah kempen dapat membantu satu-satu kumpulan pelaksana dan khalayak sasar kempen merangka jalan penyelesaian satu-satu masalah yang menjadi fokus kempen tersebut"