Pages

Jumaat, 27 Ogos 2010

[AK21503] Kuliah 7

Aspek psikososial amat penting bagi membantu pembujuk menentukan corak tingkahlaku sasaran pembujukan sama ada dapat dikawal atau sebaliknya. Tingkahlaku yang dapat diselaraskan dengan keperluan pelan kempen sudah tentu memberi impak kepada tahap sokongan daripada sasaran pembujukan. Perlu diingat, kesan psikososial yang menyebelahi pihak pembujuk adalah lahir daripada usaha berterusan oleh pembujuk. Usaha membujuk yang memfokus kepada perubahan aspek psikososial ini digembleng dengan cara menguasai element demografik mahu pun psikografik khalayak yang dibujuk.

Fikirkan...Langkah-langkah penting dalam menentukan segmen audien satu-satu kempen.
kesan-kesan psikososial akibat penggunaan elemen pembujukan secara tidak beretika dalam satu-satu kempen; dan,

Apakah kesan-kesan psikososial akibat penggunaan elemen pembujukan secara tidak beretika dalam satu-satu kempen.

Selasa, 24 Ogos 2010

[AK30903] Kuliah 5

Product Recall berperanan sebagai mekanisme akujanji pengeluar satu-satu produk kepada pengguna/pembeli produk tersebut. Pihak pengeluar yang akur kepada rasa tanggungjawab dan menjunjung prinsip akauntabiliti terhadap kebajikan pengguna/pembeli produk akan menjadikan product recall sebagai jaminan bahawa organisasi yang berkenaan mementingkan tanggungjawab sosial.

Fikirkan...Bincangkan kebaikan dan keburukan product recall oleh sebuah organisasi pengeluar produk kecantikan; dan,

Huraikan TIGA [3] fungsi product recall terhadap proses product recall yang dilakukan oleh sebuah organisasi pengeluar barangan elektrik.