Salam, kepada semua pelajar-pelajar kursus [AK21503] Kempen & Pembujukan PLUMS, kuliah yang sepatutnya berlangsung pada 10.10.2010 [Ahad, 9:00 pg. - 3:00 ptg.] dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Maaf atas sebarang kesulitan yang timbul.
Sekian dan terima kasih.
Syah
Sabtu, 9 Oktober 2010
Selasa, 5 Oktober 2010
[AK30903] Kuliah 8
Penataan maklumat yang baik dalam satu-satu iklan amat penting dalam memastikan mesej berkaitan satu-satu produk atau perkhidmatan dapat disampaikan sekaligus difahami oleh audien. Pelbagai aspek diambilkira untuk menentukan wujud daya tarikan pada satu-satu set iklan khusus bagi menambat minat setiap individu atau kumpulan audien terhadap produk atau perkhidmatan yang ditawarkan. Usaha merealisasikan pembikinan satu-satu set iklan yang berdaya saing, mampu menimbulkan minat seterusnya mendorong pembelian oleh pengguna dimulai dengan penulisan kapi iklan. Kapi iklan yang baik terhasil daripada gabungan elemen-elemen seperti idea yang kreatif, pemilihan konsep malah juga tema yang sesuai dengan produk atau perkhidmatan yang diiklankan.
Fikirkan...cara seseorang pengiklan menghasilkan iklan jenis direct response di akhbar .
dan empat (4) kaedah memaparkan iklan dalam akhbar.
Fikirkan...cara seseorang pengiklan menghasilkan iklan jenis direct response di akhbar .
dan empat (4) kaedah memaparkan iklan dalam akhbar.
Langgan:
Catatan (Atom)